KultúrFront

Gillette intelmei a férfiúi nemhez

2019. január 15. - culturewars

A Gillette legújabb, enyhén kioktató hangvételű hirdetésében meg szeretné változtatni a világot, és elsősorban minket férfiakat, hogy ugyan már, viselkedjünk tisztességesebben. Egyelőre nem tűnik túl ésszerű marketinghúzásnak: az Internet jóemberei nincsenek túlzottan elragadtatva. A Gillette hivatalos YouTube csatornáján kedd reggelig 231 ezren fejezték ki nemtetszésüket a videóval kapcsolatban, míg huszonnyolcezren kedvelték, tehát  több mint nyolcszor annyian fejezték ki ellenszenvüket, mint ahányan szimpatizálnak a videóval.

 

„Hogy lehet ennyire eltévelyedve a marketing osztályuk?” - kérdezi az egyik legtöbb lájkot kapott hozzászólás. „Épp most dobtam ki a Gillette borotvám ezt látva” olvasható egy másik kommentelőtől. „Ismét egy új nap, egy újabb megavállalat helyezi a vezetőség személyes hiúságból eredő erényfitogtatási kényszerét a részvényesek érdekei elé”, írja egy harmadik.

 dislike_1.PNG

A videó annyira klisészerű, hogy akár egy elsőéves women’s studies (női tanulmányok) hallgató is rendezhette volna, vagy akár egy újságíró a Buzzfeedtől, vagy a The Independenttől. Az alapkoncepció az, hogy sajnos olyan világban élünk, ahol megvetendő, férfiakra jellemző viselkedésformák felett szemet huny a társadalom: iskolai piszkálódás, internetes zaklatás, női testek tárgyiasítása a tévében, vicceken nevető gaz férfiemberek, vezető beosztásban lévő férfi lesajnálóan beszél a női beosztottjáról, ezek láthatók a videó első felében. „Túl régóta fogadjuk el a kifogást, hogy a fiúk már csak ilyenek.” De nincs minden veszve: a Gillette-től kap egy fejsimit az emberi nem, a következő képkockákban felbukkantak a változás jelei: a #metoo kampány rávilágított a nők aggályos helyzetére és egyre több férfi vonja felelősségre férfi társát, és akadályozza meg, hogy fiúk bántsák a kiközösített kissrácot.  „Néhányan már elkezdtek helyesen cselekedni, akár kicsiben, akár nagyban, de néhány ember nem elég a változáshoz. Mert a fiúk, akik minket figyelnek, ők lesznek a holnap férfiai” - hallható a vágóképek alatt, majd zárásul szemrehányó tekintetű kisfiúk néznek velünk farkasszemet.

 

gillette_neveto_ferfiak.PNG

Galád férfiak nevetnek, feltehetően valami szexista viccen.

 

Az egész reklám tulajdonképpen egy nagy szalmabáb, tekintve, hogy az iskolai piszkálódás nem korlátozódik a fiúkra és egyáltalán nem hagyja jóvá a társadalom, izmos férfi testek és telt női idomok egyaránt felbukkannak a tévében, mivel mindenki szereti a szépséget, a szexuális zaklatás pedig egyértelmű áthágása az emberi együttélés szabályainak. 

 

Egyes források Nelson Peltzert okolják a Gillette új irányvonaláért. A milliárdos üzletember tavaly került a Gillette termékeket jegyző Procter & Gamble vezetőségébe, és hírhedten lelkes társadalmi aktivista. Egy biztos, az ilyen társadalomformálással egybekötött hirdetési kísérletek ritkán sülnek el jól: nem hiába él a köztudatban a mondás, ami szerint a haladáspárti ejnye-bejnyézős erényfitogtatás elüldözi a vásárlókat: „Get woke, go broke”.

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://culturewars.blog.hu/api/trackback/id/tr2114563644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása